onsdag 8 april 2009

Mats upplevelse

Jag har haft förmånen att tillbringa ett antal dagar i Mundekulla denna veckan, brukar åka hit några gånger per år.
Vad är det då som lockar mig att återvända gång på gång?

Svaret är enkelt, här finns mycket av det jag saknar i min vardag hemma. Lugn, stillhet, ett ställe där tankarna och kreativiteten får fritt spelrum. Dessutom är naturen och omgivningarna fullständigt bedårande, jag har försökt ta en rejäl promenad varje dag. När jag var ute igår slog det mig att det kändes som om jag hade hamnat mitt i Astrid Lindgrens fantasivärld, det såg på pricken ut som i Katthult och Lönneberga. Det var bara att försöka att vara så närvarande som möjligt (det är ju enklare här) och njuta av hela härligheten.

Det är ett fantastiskt ställe Peter, Ann och Bernt byggt upp mitt i den småländska landsbygden. Hit skulle alla hyperstressade människor få möjlighet att komma ett par gånger per år, det skulle hjälpa många att inse att livet inte bara består av arbete och prylkonsumtion.

Mats Lindqvist
Tack Mats, så fint du beskriver det, men det är fint här det har du rätt i. Det var jättekul att ha dig här och du och Susan är varmt välkomna igen snart. Anne

Mats och Susan har skrivit en mycket uppskattad bok som heter Lär dig leva och har nu ett spännande projekt på gång som riktar sig till företag. Läs mer på www.livskraftsverige.se

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/