måndag 4 januari 2010

Nyårs-Retreat 29 december - 1 januari


vandring i vinterlandskapet...
Vilken fin Nyårsretreat det blev
Gnistrande vit snö, kallt men soligt. Så vackert... och så många underbara och trevliga männsikor. Vi har funderat och samtalat om året som har gått och vad vi har lärt av det... vi har mediterat och lyssnat inåt för att få insikt i vad vi vill och längtar till i det nya året... Vi har varit ute och vandrat i det vackra vinterlandskapet och vi har varit delvis i tystnad.


Sång, musik, danser och avslappning
Vi har även sjungit och dansat och en av mina egna höjdpunkter var när vi alla gjorde en avslappning där vi låg som i en cirkel med huvudena vända mot mitten ...så vi bildade en sol och vi hade fullt med tända ljus i mitten... det kändes så mycket värme och gemenskap då även om den var ordlös.

Nyårsafton var det fest
med mycket skämt och skratt och vi berusade oss på den glädjefulla gemenskapen och lekar och härlig samvaro... När det var dags att åka så hade vi lärt känna varandra och det skulle varit fint att fortsätta umgås med alla härliga människor.
mer bilder kommer när vi har fått dem...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken ära att få vara med på bild!
Jag hade fantastiska dagar som nu är ett varmt minne full av kärlek.
Ni har visat mig den sista pusselbiten för att ge mig insikt hur jag kommer förverkliga min egen dröm där folk också ska kunna känna den värme och trygghet ni och Mundekulla står för.
Varmt tack för det Anne och Peter och så en extra Grattiskram till Peter så här ett par dagar försent.

Niclas

Anne Solveig sa...

Kul att höra av dig.. ja jag tänkte att du har nog inget emot att jag lägger in den här bilden... ni var så fina när ni kom och gick. Det kändes jättefint att ha dej här och jag vet att vad du än gör så kommer du lyckas och människor kommer vilja komma till dig för att du är en så fin och trevlig person. Så varmt lycka till och hoppas vi ses igen... Anne

Anna sa...

Hej Anne och Peter, tack så mycket för ett mycket speciellt och underbart nyår. Det var verkligen härligt att vara hos er och träffa alla fina människor. Jag har tänkt på er och Mundekulla och hoppas att vi träffas snart igen. Anna X

Anne Solveig sa...

Hej Anna
Det var så fint att träffa dig och det känns som att vi ses snart igen... ni pratade ju lite om Mundekullaforum vet jag du och Peter... samt att jag med kände att vi kanske kunde samverka på nåt sätt framöver.. kram Anne

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/