måndag 4 januari 2010

Retreat i Juletid 4 - 6 december

Kvinnors andlighet, Retreat 4 - 6 december
Vi hade en så fin retreat. Jag skulle ha kunnat fortsätta mycket längre att umgås med kvinnor på detta sätt… Meditera gemensamt, sitta vid brasan och samtala om inspirerande kvinnor, andliga kvinnor och hur vi kan hämta inspiration från dem och hur vi själva vill leva mer på det sätt vi innerst inne vill och finna vår egen inre frid.

Helena och jag satte oss en stund vid brasan när alla hade gått
En längre Gudinneretreat i framtiden
Alla var ense om att det vore skönt att en längre tid få leva så här tex som en längre Gudinneretreat på kanske 14 dagar eller ett par månader. Det skulle vara stillhet, meditation men även dans, sång och musik samt samtal och tid att vara kreativ kanske måla eller skriva. Någon ville arbeta i trädgården. Någon tyckte att vi skulle ha vackra klänningar i olika färger och jag känner själv att det ska vara livsbejakande och glädjefullt…

Här sitter Helena och myser i soffan, det var ju vi som planerade och genomförde denna helgen och Helena är mycket inspirerad av zenbuddhism och älskar meditation...

Här är vårt fina Gudinnealtare med Maria och Kuan Yin
Retreaten kommer igen nästa år
Slutligen fick vi njuta av en underbart god saffranskaka som Helena hade bakat som också avnjöts vid brasan innan det var dags att säga hej då… Retreaten blev verkligen mycket givande för både oss och deltagarna. Det är något mycket befriande att samtala med andra kvinnor och plocka fram det kvinnliga mer och mer… och så skönt att vila och bara vara med. Det vill jag fortsätta med och Helena och jag har redan beslutat att denna retreat kommer vi att hålla igen nästa år vid samma tid för det var lite fint att ha den i juletid.

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/