måndag 10 maj 2010

Mundekullas trollskog

Vi har en underbart grön och vacker mosskog i Mundekulla.
Vi har haft besök av vänner i helgen. Gita och Jens Ljungren var här och vi hade inspirerande och givande samtal med dem. Gita och jag gick även ut i Mundekullas trollskog och jag tyckte hon passade så bra in där så jag tog lite bilder samt hon tog lite bilder på mig...Tyckte de blev fina så här får ni se dem... samt även se vår underbara skog.


Ett troll sticker fram bakom trädet


tänk att det finn så vackra troll i skogen

Är det självaste trollmor kanske eller Skogs-Gudinnan.



här har vi ett till eller är det en deva kanske

det verkar lite busigt i alla fall


och se så grönt och skönt det är i hela skogen


och här rinner det en liten bäck

Wow så vackert det är på Moder Jords gröna matta


med stora granar runtomkring



men vad är det här för troll då


det verkar ju vara ett riktigt troll som sitter och funderar


SLUT
Gita medverkar på Kvinnofestivalen i Mundekulla 2-4 juli i år.

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/