torsdag 18 juni 2009

Lite mer om Mundekullaforum


Det var här i Östergård - vår nya stora byggnad, på andra våningen i Kreativum, som vi samlades.

Pär Holmgren pratade som vanligt mycket bra och intressant omkring klimatet. Det är så skönt att han även har en positiv inställning och tro på framtiden men samtidigt tydligt får oss att inse att det är nu vi måste ta tag i allt för att vi ska kunna fortsätta att vara här på jorden.

Natten till andra dagen föddes detta lilla föl i hagen precis utanför samlingssalen.

Berndt, Peters pappa var också med och föreläste, men här klappar han hästar.
Tina Tegman hade gjort en helt underbar vegetarisk buffe som var mycket uppskattad

Malin var nykär och ville snabbt hem till pojkvännen. Jag lyckades fånga henne i flykten


Vår vän Mats Lindkvist ser här ut som en stor nallebjörn, men det är han med. Fotat från nedre delen av trappan fick han plötsligt en stor dubbelhaka med. men visst ger det väl bara lite pondus Mats.


Peter hade arbetat mycket inför forumet och var mycket nöjd med resultatet.
Vi hade inte fångat alla på bild men vill ge ett stort tack till alla som medverkade.

2 kommentarer:

Norea sa...

HEJ! Jag hittar inte bilden med hundvalpen som biter på mitt band! Finns det mer? Kramar Norea

Anne Solveig sa...

Hej Norea
Jag upptäckte att jag visst inte hade fått in den ännu men den kommer.. nog om några dagar om jag hinner..+ lite andra bilder kram Anne

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/