måndag 1 juni 2009

Öppet hus och Mundekullaloppet 30 maj

Vilken fin dag det blev !

Vi hade en helt underbar dag i Mundekulla, vädret var strålande, lagom varmt och soligt. Vi bjöd in till Öppet hus, gammaldags café, guidning av området, sång och musik, min konstutställning, en tur runt området med häst och vagn och inte minst Mundekullaloppet. På kvällen var det även Mors Dags-buffé för dem som ville det. Alla vann självklart Mundekullaloppet inte minst barnen som sprang eller cyklade eller blev hämtade på halva vägen. Det tjoades och hejades när de som sprungit runt den 7 km långa rundan, återvände. Den kortare rundan på 3-4 km var det också flera som valde.
Linda Svensson vann av kvinnorna och Zoran, hennes kille vann herrklassen ! Visst är de ett härligt par !

Unge herr Gunnarsson från Långasjö, cyklade runt, här i samspråk med vår trevlige granne, Sune

Prisutdelare var David Elm och prisutdelningen var mycket uppskattad
inte minst av barnen som passade på att få en autograf
Vi hade gammaldags servering och Helena fyllde på påtår i trädgården

En tur med häst och vagn var mycket uppskattat också. Paret Peter och Linda hade med sig sin fina häst.

Själv hade jag konstutställning som var mycket välbesökt och det var härligt att lyssna till alla positiva kommentarer.

3 kommentarer:

Anne Solveig sa...

Det verkar inte som någon ger kommentarer så nu ska jag testa om det fungerar

Linda Svensson sa...

Jag ska lämna en kommentar! (jag vet ju hur himla roligt det är att få kommentarer på bloggen)

En jättefin dag i Mundekulla den 30/5, och efter 8 (,2!) svettiga kilometrar så var det fint att sätta sig i gräset och fika.

Ha det så bra så ses vi snart igen!

Kram Linda

Anne Solveig sa...

Vad bra Linda.. att vi fick en liten kommentar och hoppas du har fått mitt paket på posten nu med bilderna. kram Anne

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/