onsdag 29 juli 2009

Sång och gång i Mundekulla

"There's no way but love
I seek it's peace today"
"Lyft jorden upp mot ljuset vårda din jord den enda du har
Lyft jorden upp mot ljuset, jorden är underbar"


Sångstund på höloftet med Anders Nyberg (bild från tidigare år)
Det är en helt underbar stämning i Mundeulla nu. Jag känner mig helt uppfylld när jag går ut från höloftet där det sjungs för fullt. 50 personer har samlats inför sångveckan. Vilken sånggläjde och vilken värme det är ! Anders är fenomenal, det är så att taket lyfter !

Anders Nyberg är här och håller i en Sång och gång vecka med Peter.
Anders var inspiration för Kay Pollak när han skrev "Såsom i himmelen". Det är en sådan glädje att sjunga med när han leder oss. Jag passar på att titt som tätt gå upp och sjunga en stund, varvat med att sitta på kontoret. Imorgon ska de ge sig ut och vandra runt i bygden och uppträda på olika ställen. Kanske följer vad med lite.


Igår kväll var det så här vackert
Jag tittade ut genom fönstret och såg människor som räfsade gräs och några som satt och spelade. Det var rena rama idyllen så jag var bara tvungen att snabbt ge mig dit och ta med mig kameran.
Här spelas det för fullt
Jag provade att sätta mig i hölasset en stund...
och sedan nere vid vattnet.. det var en så vacker sommarkväll.

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/