torsdag 30 juli 2009

Sång och Gång

Tv filmade se längst ned

Jag är så priviligerad !
Att leva i Mundekulla och få uppleva så mycket underbara händesler. Vi har just haft en helt fantastisk glädjefull konsert i Skruvs glasbruk. Skriver mer längre ned om det.



Dags att ge sig ut på vandring
Efter att ha sjungit upp oss 3 dagar i Mundekulla var det nu dags att bryta upp för att gå ut och sjunga ! Vi vandrade på små skogsvägar där det fanns gott om hallon, blåbär och smultron till extraproviant. Ibland gick jag själv en stund och ibland slog jag följe med någon eller några för ett fint samtal. Vi gick nog bara en mil sammanlagt och det kändes väldigt lätt att gå.










Häst och vagn
Med oss hade vi även häst och vagn: Det var Peter och Linda med sin fina häst Carmencita som hjälpte oss och vi kunde lasta ryggsäckarna där. Dessutom var det en man med rullstol som kunde åka med samt en 80-årig dam som även vandrade men åkte med ibland.

Konsert i Skruvs glasbruk
Slutligen kom vi till målet Skruvs glasbruk ! Jag undrade om jag hade kommit rätt då det verkligen var precis mitt i glasbruket med alla ugnar runtomkring samt fläktar som gick. men tack vare denna udda miljö släppte alla hämningar och vi sjöng bättre än någonsin .. i alla fall sjöng vi med mycket jättemycket glädje - och vilken akustik ... det var jätehögt i tak.
Johanna
Anders och Jenniffer (hans fru) har en dotter som tillhör de speciella barn som har en extrakromosom och som därmed är väldigt kärleksfulla. Johanna älskar verkligen att stå på scenen och sprider så mycket glädje och lefkullhet genom sitt totala bejakande av att vilja vara i centrum. Efter varje applåd gör hon djupa stilfulla bugningar till publiken. Hon vill även gärna håll ai mikrofonen och sjunga och ibland får hon det med.

Jenniffer Fergusson
Sjöng solo.. Hon är en av Sydamerikas mest älskade sångerskor så det är en ynnest att ha med henne. Vilken underbar röst och vilken känsla och vilken varm härlig och klok kvinna...
Peter sjöng också solo jättebra med några av sina fina sånger och vi sjöng med på refrängen

Jenniffer till vänster och Johanna längst till höger
(bilden är från en annan konsert)
Tyvärr går den här upplevelsen egentligen inte allls att beskriva..
man måsta ha varit där och upplevt det själv. Det enda jag kan säga att det var den mest glädjefulla körupplevelse jag har varit med om... och publiken älskade det med. Så kom med och sjung nästa år ...du med.
Eller kom och lyssna
på konserterna om du bor nära: Idag (31 juli) i Duvemåla. Imorgon 1 aug i Vissefjärda och på Söndag 2 aug i Klasatorpet i Långasjö. Se http://www.mundekulla.se/ första sidan
Svt Småland var ute och filmade när vi gick iväg.. kolla här

2 kommentarer:

Norregård sa...

Hej Anne och Peter!
Tack för all trevlig underhållning uppe på loftet igår! Jag har öppnat en blogg nu, mest om huset. Kanske Peter tycker det är kul att se sin farmor och farfars gamla hus! Kram från Malin

Anne Solveig sa...

Åhh så kul Malin ska gå in dr bums.. Kram Anne

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/