söndag 12 juli 2009

Skapa och måla ditt liv


Jag har just haft en helt underbar kurs - om jag nu får säga det själv - där även jag hann med att måla. Ett härligt gäng kvinnor var här och vi trivdes och njöt... Vi samtalade om det som är viktigt i livet - vårt eget välbefinnande, självkärlek och självkänsla, vad vi innerst inne längtar till - att finna mer balans och harmoni i livet - relationer och vad vi djupast vill syssla med och hur vi kan skapa det liv vi längtar till. Vi gorde mjuka röresler och yoga, mediterade och lyssnade inåt, samtalade i cirkel och vi MÅLADE... mycket och det var såååå härligt!! Kom du med nästa år !! En kväll kom dessutom Sofi hit och vi DANSADE. Vilket underbart liv jag har!

Här sitter Eva, Minna - Maria och Åsa och målar... se så mycket kreativa alster det hänger på väggen. För varje dag väcktes skaparglädjen mer och vi kom mer och mer in i flödet.
Bastuceremoni
En kväll badade vi bastu i vår vedeldade bastu. I samband med det gjorde vi även en ceremoni där vi uttryckte vad vi vill släppa taget om och vad vi vill bjuda in i vårt liv. Det blev så lekfullt men ändå djupt och meningsfullt och vi skrattade mycket med och mellan varven sprang vi ut och hoppade i dammen och svalkade oss. Den var sådär magisk med lite dimma på. Vilken härlig kväll det blev!
Slutrunda
Alla var mycket nöjda med kursen och uttryckte att de fått ny inspiration. De skulle också ta tag i nya saker i livet när de kom hem, vilket gläder mig.
Det som uppskattades var:
De guidade meditationerna som berörde och gav djupare insikter
Temastunderna där jag pratade om självkärlek, relationer, livsuppgift
Målarstunderna där kreativiteten växte och flödade mer för varje dag,
Den underbara maten som var supergod och lagad av Mona och Helena,
Morgonyoga och avslappning utomhus på altandäcket i Villa Solhem
Samt självklart miljön som alla älskar, de vackra lokalerna och lugnet här.

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/