torsdag 23 juli 2009

Visionscirkel

Igår hade jag en visionscirkel här med gruppen som är här på Sommarläger med Story och Ellika. Den blev väldigt fin och det kändes spännande att leda den på engelska då det var människor från flera länder som deltog.
Vi började med en djup avslappning
med en guidad meditation, där alla fick känna in vad de djupast längtade efter i livet och även se det som en symbol i sitt inre. Sedan fick de fokusera på olika områden i livet som hur de ville känna sig, vilka relationer de längtade till, sysslesättning och vad som gav dem glädje i livet samt hur de skulle vilja bo. Temat för lägret och konferensen som var innan var ju just "Living in community" så det passade bra att knyta an till det. Efter det fick alla papper, pennor och kritor för att skriva ned och måla sin vision. Slutligen hade vi en samtalscirkel där vi delade vår upplevelse med varandra. Det blev mycket starkt och djupt för flera i gruppen.
Dagen efter i samtalscirkeln
när alla fick säga vad som var nytt och bra så sa flera som varit med att de tyckte mycket om visionscirkeln och det sätt jag ledde den på vilket gladde mig och fick mig att inse hur viktigt det är att göra sådan här saker och hur mycket det kan ge till andra.
Nu började det ösregna här
och när jag tittade ut genom fönstret så ser jag en liten flicka i en vit klänning som bara står där och inte verkar bekymra sig så mycket om regnet. Men snabbt kommer hennes pappa ut med paraply och räddar henne. Det är flera familjer här på lägret i år och de verkar ha det så mysigt och barnen trivs och badar och leker med varandra.
Talangshow i kväll
I eftermiddags tränade jag och Peter med barnen inför kvällens talangshow. Så några barn ska spela Story och Ellika och några ska spela de mongoliska strupsångarna... det kommer bli kul!!

Inga kommentarer:

Välkommen till Mundekullabloggen

Vi skriver om hur det är att bo och verka på en kursgård, mitt i Småland. Läs mer om våra evenemang och välkommen! hälsar, Anne och Peter Elmberg


http://www.mundekulla.se/